Меки кукли

Меки кукли – защо децата се нуждаят от тях?

 

Куклите винаги са били най-важните играчки за едно дете и не бива да бъдат заменяни с плюшени играчки. С помощта на куклата децата се учат на емпатия и социална интелигентност. Децата нямат нужда от говорещи се, смеещи се или плачещи кукли. Те трябва да отстъпят мястото си на класическите меки кукли, които позволяват на децата да разгърнат собствената си фантазия и креативност.

 

Защо децата се привързват силно към куклите?

 

В психоанализата куклите, плюшените играчки и дори завивките, към които малките деца се привързват, се наричат преходни обекти. Те са символ на майчиното присъствие, дори в случаите, когато майката в действителност не е там. Преходният обект улеснява отделянето от майката в етапа, в който започват да я възприемат като отделна личност. В този труден процес, децата имат нужда от нещо за гушкане и успокояване. Куклата получава име (София, Ана, Роса), бива гледана като малко дете и получава може би най-важната роля в детския живот, защото носи парченце от душата му. Обичана е така, както самото дете би желало да бъде обичано. Тези кукли са деца. Представят само това, което децата вече имат или могат и се превръщат във второ Аз за всичко, което ги вълнува. Плюшените играчки изпълняват същите функции като куклите, особено при момчетата. Въпреки това специалистите препоръчват да предоставяме за игра кукли и на тях. Все пак в един момент от живота им, ще очакваме и те да превърнат в грижони бащи.

 

Имитират ли децата с куклите света на възрастните?

 

Децата имитират това, което виждат да правят възрастните около тях. Те готвят и хранят куклите си, слагат ги да спят. По този начин се учат на грижа, отговорност и емпатия. Куклата приема образа на детето в ролевата игра. Тя преживява всичко, което занимава малкото дете. В играта то реконструира своята действителност. Често то не може да назове и опише емоциите си от случките през деня, но чрез играта успява да разиграе различни ситуации, които остават в паметта му. Така то може по-късно да почерпи от натрупания опит в подобна ситуация. Децата не могат да обяснят как и защо играят, но ролевите игри му помагат да подреди и структурира преживяванията си.

 

Кои кукли са подходящи за най-малките деца?

 

Правилото гласи: Колкото е по-малко детето, толкова по-семпла трябва да е куклата. Кукли, които могат всичко, плачат, смеят се или пишкат след натискане на копчето не оставят на децата пространство за тяхното въобръжение. За деца до две години е напълно достатъчно куклата да има само две точки за очи на лицето. С увеличаване на възрастта детото ще търси повече детайли.

 

Как да насърчим играта с кукли?

 

Изключително важно е отношението на родителите към куклите по време на игра. Взимат ли насериозно грижата на майката или бащата на куклата? Или възприемат куклата като предмет, който в края на вечерта ще попадне в коша за играчки заедно с дървените кубчета? От отношението на грижещия се зависи стойността на куклата за детето. Ако детето има по-малко братче или сестриче, чрез куклата ще изиграе грижата на родителите при храненето, къпането и преобличането. Играта на майки и деца с кукла е изключително важна за непосредтсвеното справяне с живота. Чрез нея детето се учи на чуждата гледна точка. Влизането в чуждата роля му позволява да придобие социална и емоционална интелигентност. Игрите с кукли вадят на показ емоции, които не могат да бъдат обработени с никоя друга играчка. Затова и във всяка детска стая препоръчваме да има кукленски кът с легълце, дрешки, количка, столче и кухненски принадлежности. Родителите могат да насърчат играта с кукли с въпроси като „Куклата вече закусила ли е? Или „Май дочух, че някой плаче в кукленския кът. Би ли погледнал, дали всичко е наред с куклите?“ По този начин децата се чувстват приети насериозно.

Филтри
Цена